Natalia Escudero

Projekte

aquy.org

qui, aquí, accu, hic, here, hier, 2017

(www.aquy.org)

Aquy.org is the name of the project connected with a ceramic fragment found in the old town of Genoa, Italy. The project is based on a personal interest in the (un)truths about objects and their potential meanings and emerges from the idea that hyper-objectivity may become subjective. After some weeks of documentary work in which this “memory stone” was measured, scanned and photographed, it was returned to its original site, this time with an addition; a piece of cement now marks its physical location and contains a link to its virtual platform.

March 2017

BLANCO

2 Kanäle-Video (Projektion)
Installationsansicht

2017

Ever since my grandfather’s house was abandoned, I have been spending quite some time looking at the few things that were left behind: ‘shadows’ and ‘imprints’ on the walls; the daylight falling through gaps and crevices, drawing lines on walls and floors.

The work ‘Blanco’ is a compilation of pictures, which explores concepts such as space, emptiness and absence through an approach of this house. The slow projection forces the spectator to slow down the common consumption of images and discover the details of everyday life.

(BLANCO)

E-c-o

Ansicht des Ausstellungsraumes, 2016

Spanische Staatliche Fernuniversität, Tudela, Spanien

77% Abwesenheit

2016

Stellwerk am Kulturbahnhof, Kassel "The mute authority of an egg comes from its familiarity, its eternity, its fragility"

Sammlung der Wände

Serie / Folie und Glas, 2015

“Wie eine verblasste Erinnerung offenbart sich die Serie von Natalia Escudero López. Erinnerungsstücke, die willkürlich zusammen aufgestellt worden sind, wie eine Sammlung im eigenen Wohnraum. Die gläsernen Platten, die sich um die Bildfolien schließen, lassen den Raummoment erstarren. Vergänglichkeit, Raum und Leere werden zu ihrem Bildthema. Als Inspirationsquelle diente das Wohnhaus ihres verstorbenen Großvaters in der „Lapuyade 21“, der Straße der Vergangenheit. Denn diese Sammlung der Wand erzählt im selben Augenblick die Geschichte des Raumes.
Die Spuren der damaligen Aufhängungen haben durch den Verlauf der Zeit ihre Vergilbungsspuren auf der Wand hinterlassen, die durch das eindringende Sonnenlicht entstanden sind. Eine düstere Raumsituation mitunter ihrer Besonderheiten werden eingefangen und durch ihre schwarz-weiß Abbildungen zudem in einen historischen Kontext gebracht.(...)”

Lydia Kaschjolkin